Deze week is de gasprijs weer flink gestegen las ik in het nieuws. Waarom is dat nieuws? Tijdens de coronapandemie was het helemaal mis met de energieprijzen en Groningen is dicht. Dagelijks gingen de prijzen omhoog tot het extreme toe. Vaste contracten konden niet meer worden afgesloten. Enkel energiebedrijven gingen failliet. Ook tuinders, bakkers en andere veel gasverbruikende bedrijven gingen failliet. Nu is corona alweer bijna een jaar voorbij en we horen er weinig meer over, het is nu gewoon en ‘griepje’. Toch? Terug naar de gasprijs. Die werd dus skyhigh en dat moesten we steeds maar lezen in de krant. Echter het afgelopen jaar was het stil en gingen de prijzen stiekem omlaag. Goed voor de consument natuurlijk, tenminste als je een variabel contract hebt, maar we lazen er bijna niets over. En nu de prijzen weer stijgen is het weer nieuws. Datzelfde gebeurde met de benzineprijs en wie weet met wat nog meer.

Vervelend is ook alle spammail die je regelmatig krijgt, soms tot ergernis toe en dat is misschien wel juist de bedoeling van die mails. Soms zou je er zo intrappen en op een linkje klikken en dat is precies wat de anonieme afzenders willen. Ik krijg bijvoorbeeld de afgelopen weken bijna dagelijks een mail van ICS (International Card Services) met de titel (Opnieuw Identificeren Vereist). ICS stuurt natuurlijk niet elke week een mail. Die mail luidt als volgt:

Geachte Heer/Mevrouw,

Om te voldoen aan de wettelijke vereisten, moeten we onze klanten periodiek opnieuw identificeren. We hebben geconstateerd dat uw account nog niet opnieuw is geïdentificeerd en we willen u vriendelijk vragen om dit zo snel mogelijk te doen 

Volg de volgende stappen om uw account te valideren

1.      U typt mub.me/mijnalerts (u kunt het uiteraard ook kopiëren en plakken) in uw browser en klikt op ”enter”. 

2.      U vult de gegevens in die wij van u hebben in ons systeem. 

3.      U bent nu gevalideerd en kunt weer van al uw privileges genieten.

Let op: houd uw ICS Credit Card en uw mobiele telefoon bij de hand

Zonder een succesvolle heridentificatie van uw account kunnen we genoodzaakt zijn om uw toegang tot onze diensten op te schorten. Als u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,International Card Services BV

In een eerdere en bijna gelijke mail op 13 juni jongstleden stond zelfs dat ze op 31 maart 2023 mijn account gingen blokkeren. De afzender is natuurlijk niet ICS alhoewel het emailadres: International cards services noreply.icsmailing@xmsnet.nl anders doet vermoeden. Ik moet dus mijzelf opnieuw identificeren! Grappig is het wel, want ik ben al jaren geen klant meer bij ICS, sterker nog ik mocht geen klant meer zijn omdat ik zogenaamd niet kredietwaardig ben. Ik zou wel eens willen weten welke dwaas ergens in de wereld deze mails stiekem zit te genereren en te versturen. Let dus goed op je mail, lees ze goed voor dat je iets doet, klik sowieso niet op een link, staan er spel- of taalfouten in en van welk emailadres komt de mail. Beter een keer te veel een email weggegooid, dan een keer teveel op een link geklikt.

Zou Poetin wel eens iets stiekem doen? Nou, ik weet het wel zeker, want hij viel opeens Oekraïne binnen, nu 480 dagen ofwel 16 maanden geleden. Even snel een stukje Oekraïne, de Donbas, innemen en klaar was Kees. Nou ja, dat was een foutje. Kijk nu, nu ligt geheel Oekraïne nog steeds onder vuur en dan doen ze tegenwoordig met van die stiekeme drones. Waar gaat dit eindigen?

Maak er geen stiekeme week van!

Door cevadi

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *